Sunday 28 October 2018

BBM3410/18: Gadis Bunga Konvo

Haliuu semua!!! Saya mau cerita sikit pasal Majlis Konvokesyen UPM kali ke-43 ni. Majlis konvo UPM diadakan pada 25 Oktober 2018 sehingga 01 November. Jadinya, saya ambil peluang untuk menjana pendapatan dengan bekerja dengan Rakan Bakti Putra (RBP) di bawah Wazan UPM.

Saya telah bekerja untuk mengubah bunga gais!!! Memang seronok. Banyak pengalaman yg saya dapat dengan ikut majlis gubahan ni. Sebenarnya sudah empat tahun kerja dengan RBP untuk gubahan bunga ni. Kiranya saya senior la dalam kerja gubahan bunga ni.

Melalui kerja gubahan bunga, bukan sahaja dapat gaji, saya dapat mengenali nama-nama bunga orkid bahkan dapat kenalan baru yang berganti setiap tahun. Memang seronok. Walaupun penat tapi penat tu berbayar dengan kegembiraan.



Alahai seriusnya pula

Berikut merupakan contoh gubahan bunga

Harga Rm50

Harga Rm50

No comments:

Post a Comment

Pengalaman mengajar pemulihan

Assalamualaikum... Syukur Alhamdulillah, Februari ni masuk dua bulan sudah saya mengajar di Sekolah Rendah Islam Dar Al Hufaz. Salah satu ...